Rozdział w tomie pokonferencyjnym
Ładowanie...
Licencja
Marginesy, przemilczenia, wykluczenia. Tabu w glottodydaktyce polonistycznej
Autor
ORCID
Data publikacji
2018
Abstrakt (EN)
The aim of the article is to focus on the chosen aspects of talking about taboo during teaching Polish as a foreign language. he paper consists of a few parts. in the beginning, it is considered the relation between the cultural diferences and the role of taboo in the proper communication. The next topic is the character of the job of Polish as a foreign language teacher with the foreign students, dilemmas connected with introducing of the taboo topics on the Polish as a foreign language lesson and the ways of talking about taboo in the educational materials.
Słowa kluczowe PL
glottodydaktyka
język polski jako obcy
tabu w edukacji
tabu w nauczaniu
podręczniki do nauki języka polskiego
Dyscyplina PBN
językoznawstwo
Tytuł monografii
Kultury obrazu-tabu-edukacja
Strony od-do
177-191
Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN
9788322633250
Data udostępnienia w otwartym dostępie
2020
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa- Na tych samych warunkach