Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Analiza porównawcza działań marketingowych w teatrach muzycznych. Rynek polski a światowe stolice musicalowe – Broadway i West End

Autor
Szagżdowicz, Dorota
Promotor
Kondrat, Marlena
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

W niniejszej pracy przedstawiono wyniki analizy porównującej rynki teatrów muzycznych w Polsce a za granicą. W głównej mierze badania skupione były wokół działań marketingowych, jednakże w celu najrzetelniejszego oglądu sprawy, wzięto pod uwagę również działania pozamarketingowe, mające istotny bezpośredni bądź pośredni wpływ na funkcjonowanie omawianych instytucji. Celem pracy było znalezienie i analiza różniących elementów między polskimi a najważniejszymi zagranicznymi teatrami muzycznymi, zgodnie z tytułem pracy. W wyniku przeprowadzonej analizy wskazano najważniejsze elementy różniące omawiane rynki, mające kluczowy wpływ na ich rozwój, również pod kątem marketingowym. Należą do nich: sposób finansowania, wielkość instytucji, repertuar, standardowe oraz niestandardowe formy reklamy. Zgodnie z przedstawionymi w pracy wynikami analizy i różnicami między omawianymi rynkami, wskazano elementy, których zmiana mogłaby mieć korzystny wpływ na rozwój polskiego rynku musicalowego.

Abstrakt (EN)

The following work presents the results of an analysis comparing musical theatre markets in Poland and abroad. The research was mainly focused on marketing activities, however, in order to provide the most reliable view of the matter, non-marketing activities were also taken into consideration, having a significant direct or indirect impact on the functioning of the institutions in question. The aim of the work was to find and analyze the different elements between Polish and the most important foreign musical theaters, in accordance with the title of the work: Comparative analysis of marketing activities in musical theaters: the Polish market and the world's musical capitals - Broadway and the West End. As a result of the analysis, the most important elements distinguishing the discussed markets were identified, having a key impact on their development, also from a marketing perspective. These are: financing method, size of the institution, repertoire, standard and non-standard forms of advertising. In accordance with the results of the analysis presented in the work and the differences between the markets discussed, elements were indicated, the change of which could have a beneficial impact on the development of the Polish market of musical theatres.

Słowa kluczowe PL
teatr muzyczny
musical
Broadway
West End
działania marketingowe teatrów muzycznych
promocja instytucji kultury
marketing kultury
Inny tytuł
Comparative analysis of marketing activities in musical theatres. The Polish market and the musical capitals of the world - Broadway and West End
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-26
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty