Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Etyczne aspekty reklamy: problemy postrzegania, oceny i regulacje

Autor
Procyszyn, Julia
Promotor
Skorek, Monika
Data publikacji
2023
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca porusza zagadnienia etycznych aspektów w reklamie oraz dąży do zbadania, w jaki sposób odbiorcy postrzegają te kwestie. Pierwszy rozdział wprowadza teoretyczne aspekty reklamy, w tym definicje, klasyfikacje oraz cele i funkcje reklamy. Drugi rozdział analizuje istotne przepisy regulujące reklamę i jej etykę. W części praktycznej zostały przeprowadzone badania ilościowe mające na celu zbadanie czy kwestie etyczne mają wpływ na zachowania konsumenckie odbiorców. Jednocześnie, w celu zapewnienia rzetelności badania, szczegółowo przedstawiono metodologię oraz określono ograniczenia badania, co pozwoliło precyzyjnie określić zakres próby badawczej. Te informacje pomagają lepiej zrozumieć kontekst i wyznaczyć zakres analizy danych, co wpływa na wiarygodność wyników uzyskanych w badaniach. Praca przyczynia się do lepszego zrozumienia roli etyki w reklamie oraz jej wpływu na decyzje zakupowe konsumentów, co może mieć istotne implikacje dla praktyki reklamowej i dalszych badań naukowych w tej dziedzinie.

Abstrakt (EN)

This thesis addresses ethical issues in advertising and seeks to explore how audiences perceive these issues. The first chapter introduces the theoretical aspects of advertising, including definitions, classifications and the purposes and functions of advertising. The second chapter examines the relevant laws governing advertising and its ethics. In the practical part, a quantitative study was conducted to examine whether ethical issues affect the consumer behavior of the audience. At the same time, in order to ensure the reliability of the study, the methodology was detailed and the limitations of the study were identified, which made it possible to precisely define the scope of the research sample. This information helps to better understand the context and determine the scope of data analysis, which affects the reliability of the results obtained in the research. The work contributes to a better understanding of the role of ethics in advertising and its impact on consumer purchase decisions, which may have important implications for advertising practice and further research in this area.

Słowa kluczowe PL
reklama
etyka
etyka w reklamie
regulacje
samoregulacja reklamy
kodeksy etyczne reklamy
zachowania konsumenckie
decyzje zakupowe
Inny tytuł
Ethical aspects of advertising: problems of perception, evaluation, and regulation
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2023-12-14
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty