Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Analiza zdolności pokoleń do odróżniania dokonań artystycznych sztucznej inteligencji od dzieł człowieka. Studium przypadku pokoleń X, Y oraz Z

Autor
Wrona, Patrycja
Promotor
Kowalik, Krzysztof
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca „Analiza zdolności pokoleń do odróżniania dokonań artystycznych sztucznej inteligencji od dzieł człowieka. Studium przypadku pokoleń X, Y oraz Z” opisuje powiązanie wieku oraz posiadanej wiedzy z umiejętnością rozpoznania obrazów stworzonych przez sztuczną inteligencję. Uczestnicy poddani zostali badaniu jakościowemu sprawdzającemu poziom ich wiedzy w tym temacie oraz eksperymentowi, który miał sprawdzić ich możliwości percepcyjne. Obie z przeprowadzonych form testu potwierdziły przyjętą na poczet niniejszej pracy tezę i dowiodły, że przynależność pokoleniowa, kompetencje technologiczne oraz wiedza są czynnikami determinującymi zdolność człowieka do dokonania takiego rozróżnienia.

Abstrakt (EN)

This work, An Analysis of Generational Ability to Differentiate AI Artistic Achievements from Human Works: A Case Study of Generations X, Y, and Z, describes the correlation between age and acquired knowledge with the ability to recognize images created by artificial intelligence. Participants underwent a qualitative study to assess their knowledge on this topic and an experiment to test their perceptual capabilities. Both forms of testing conducted confirmed the thesis assumed for this work and demonstrated that generational affiliation, technological competence, and knowledge are determining factors in a person's ability to make such a distinction.

Słowa kluczowe PL
Pokolenie X
pokolenie Y
pokolenie Z
sztuczna inteligencja
sztuka
sztuka generatywna
wiedza
Inny tytuł
An analysis of the ability of generations to distinguish the artistic achievements of artificial intelligence from human works. A case study of generations X, Y and Z
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-17
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty