Master thesis
No Thumbnail Available
License

ClosedAccessClosed Access

Wzajemne oddziaływanie polityków i mediów w obszarze programowym podczas kampanii parlamentarnej 2023 roku na przykładzie wybranych telewizyjnych programów informacyjnych i platformy X

Author
Jankowska, Karolina
Promoter
Biskup, Bartłomiej
Publication date
2024
Abstract (PL)

Wzajemne oddziaływanie polityków i mediów w obszarze programowym podczas kampanii parlamentarnej 2023 roku na przykładzie wybranych telewizyjnych programów informacyjnych i platformy X to praca mająca na celu określenie, czy problemy pojawiające się w telewizji są następnie podnoszone przez kandydatów ubiegających się o mandat w wyborach parlamentarnych w ich mediach społecznościowych (platformie X), czy też to politycy kształtują agendę tematów tradycyjnych mediów masowych, a także w jakich proporcjach kandydaci i środki masowego przekazu oddziałują na siebie nawzajem. Ponadto określa ona przez kogo zaproponowane tematy znajdują się dłużej na agendzie. W pierwszym rozdziale zdefiniowane zostały istotne z punktu widzenia pracy pojęcia, zaś drugi i trzeci poświęcone zostały omówieniu wzajemnych powiązań między środkami masowego przekazu i politykami oraz roli mediów w kampanii wyborczej. Odpowiedzi na postawione pytania badawcze zostały udzielone w rozdziale czwartym pracy na podstawie analizy materiału badawczego za pomocą analizy ilościowej i jakościowej, w szczególności poprzez wykorzystanie, takich technik jak analiza zawartości i analiza treści. Badaniem zostały objęte wydania „Wiadomości”, „Faktów” i „Wydarzeń” oraz wpisy polityków opublikowane na platformie X z okresu od 1 czerwca do 14 października 2023 r. W zakończeniu dokonano weryfikacji postawionych hipotez oraz przedstawiono wnioski odnoszące się do komunikacji politycznej i całego systemu medialnego.

Abstract (EN)

The purpose of this master's thesis, The mutual influence between politicians and media in the programme area during the 2023 parliamentary campaign as shown by selected TV news services and X, is to determine whether issues shown on television are then mentioned by parliamentary election candidates in their social media (using X as an example), or whether politicians are the ones who set the agenda of the traditional media. It also examines the extent to which candidates and the media influence each other. Moreover, the paper examines who proposes issues that remain longer on the campaign agenda. The first chapter contains keywords related to the problem under study. Chapters 2 and 3 discuss the relationship between the media and politicians and the role of the media in the election campaign. The answers to the research questions are provided in the 4th chapter of the thesis. The analysis was conducted using quantitative and qualitative analysis methods. The research material includes the main issues of the TV news series Wiadomości, Fakty and Wydarzenia, as well as the posts published by politicians on X from 1 June to 14 October 2023. In the concluding part, the hypotheses are verified and conclusions related to political communication and the entire media system are presented.

Keywords EN
traditional media
social media
political communication
agenda
election campaign
TV news services
X
parliamentary elections
Alternative Title
The mutual influence between politicians and media in the programme area during the 2023 parliamentary campaign as shown by selected TV news services and X
Publisher
University of Warsaw
Defence date
2024-07-12
Open access license
Closed access