Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Psychologiczne konteksty uczniów z chorobami przewlekłymi

Autor
Małkowska-Szkutnik, Agnieszka
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

W rozdziale omówiono podstawy teoretyczne związane z definiowaniem choroby przewlekłej, przedstawiono dane dotyczące częstości występowania chorób przewlekłych w populacji rozwojowej. Opisano podstawowe obszary funkcjonowania psychospołecznego uczniów z chorobami przewlekłymi: wpływ choroby na realizację potrzeb rozwojowych, sposoby spostrzegania choroby, czynniki wyznaczające adaptację do choroby oraz podstawowe obciążenia wynikające z choroby przewlekłej. W ostatniej części rozdziału przedstawiono przykłady działań profilaktycznych, które może podjąć pielęgniarka szkolna.

Dyscyplina PBN
pedagogika
Tytuł monografii
Standardy postępowania i metodyka pracy pielęgniarki szkolnej. Podręcznik dla pielęgniarek i higienistek szkolnych
Strony od-do
134-145
Wydawca ministerialny
Instytut Matki i Dziecka
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty