Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja
Sytuacyjność doświadczenia pedagogicznego
Autor
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)
Zwróciwszy uwagę na niejednoznaczność sensu edukacji oraz na doniosłość miejsca konwersji w doświadczeniu pedagogicznym, Autor ukazuje możliwości i ograniczenia sytuacji uczenia się. W rozważaniach odwołuje się do hermeneutycznej interpretacji pojęcia sytuacji (H.-G. Gadamer) oraz do filozoficznego rozumienia instytucji edukacyjnej (T. Sławek). Osadzenie rozważań w refleksji filozoficznej pozwala na uchwycenie swoistości i złożoności kształcenia jako sytuacji pedagogicznej, zwłaszcza w wymiarze personalnym.
Słowa kluczowe PL
sytuacja
kształcenie
istota edukacji
konwersja
szkoła
uniwersytet
Dyscyplina PBN
pedagogika
Tytuł monografii
Człowiek w sytuacji – nie tylko z perspektywy psychologa. Studia inspirowane teorią Tadeusza Tomaszewskiego ()
Strony od-do
395-404
Wydawca ministerialny
Uniwersytet Warszawski
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty