Monografia
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Ewaluacja podręczników zintegrowanych dla edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych

Autor
Szyller, Aleksandra
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)

Autorka opisuje rolę i miejsce podręcznika we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej: objaśnia czytelnikom podstawową terminologię związaną z książkami do nauki, przybliża historię stosowania podręczników, przedstawia funkcje spełniane przez pakiety edukacyjne, charakteryzuje zmiany na rynku publikacji do kształcenia wczesnoszkolnego spowodowane kolejnymi reformami systemu oświaty; analizuje najpopularniejsze podręczniki zintegrowane wykorzystywane podczas zajęć w klasach I–III szkoły podstawowej w zakresie kształtowania umiejętności językowych, matematycznych i przyrodniczych dzieci; wyniki badań zestawia z rzeczywistymi potrzebami rozwojowymi uczniów w wieku wczesnoszkolnym, opisywanymi zgodnie ze współczesną wiedzą psychologiczną i pedagogiczną; udowadnia, że podręcznik powinien zawierać tylko najważniejsze, przedstawione poglądowo, aktualne treści, odsyłać uczniów do innych środków dydaktycznych, w tym także do nowoczesnych pomocy medialnych; wskazuje, że twórcy pakietów edukacyjnych muszą kłaść zdecydowanie większy nacisk na zadania problemowe, dywergencyjne i kreatywne, aktywizujące dzieci.

Słowa kluczowe EN
textbooks, integrated textbooks, early education, elementary education, socialization analysis, conventional analysis
Dyscyplina PBN
pedagogika
Wydawca ministerialny
Uniwersytet Warszawski
ISBN
978-83-235-3167-8
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty