Licencja
„Tik Tok” w parlamentarnej kampanii wyborczej 2023 roku na przykładzie Nowej Lewicy i Konfederacji
Abstrakt (PL)
Głównym celem badawczym pracy jest ustalenie roli, jaką odegrała platforma społecznościowa „TikTok” w trakcie parlamentarnej kampanii wyborczej w 2023 roku prowadzonej przez dwa ugrupowania polityczne - Nową Lewicę oraz Konfederację oraz przez najczęściej korzystających z platformy „TikTok” kandydatów wskazanych ugrupowań. Celem pracy jest porównanie działań kampanijnych dwóch najmniejszych ugrupowań, które uzyskały mandaty w X kadencji Sejmu, a także próba dowiedzenia jaką rolę nadano „TikTokowi” w trakcie kampanii, w jaki sposób omawiane ugrupowania oraz wywodzący się z nich kandydaci formułowali swój przekaz, jakich form przekazu używali, do kogo kierowali swoje komunikaty, jakiej jakości języka, stylistyki oraz jakich form perswazji używali przy użyciu „TikToka”. Aby odpowiedzieć na powyższe pytania przeanalizowano pod względem ilościowym oraz jakościowym 298 materiałów multimedialnych zamieszczonych na wybranych kontach kandydatów w okresie od 29 września do 13 października 2023 roku.