Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Gamification and online games in teaching English vocabulary to 7th and 8th graders

Autor
Malczyk, Oliwia
Promotor
Galbarczyk, Monika
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Celem niniejszej pracy jest podkreślenie słuszności wykorzystania grywalizacji i gier internetowych w nauczaniu słownictwa dla klas 7 i 8. W związku z tym praca składa się z dwóch rozdziałów. Część teoretyczna pracy koncentruje się na opisie grupy wiekowej pod względem rozwoju poznawczego, społecznego i językowego. Ta część skupia się również na kluczowych aspektach nauczania słownictwa, zwłaszcza na prezentacji, ćwiczeniu i utrwalaniu słownictwa. Ponadto, pierwszy rozdział podkreśla znaczenie i efektywność gier online oraz grywalizacji w nauczaniu słownictwa uczniów klas 7 i 8. Przedstawione zostały również zalety korzystania z tych narzędzi oraz wyzwania związane z ich wyborem. Dodatkowo, rozdział teoretyczny zawiera opis ośmiu gier online wraz z wyróżnieniem gier, które posiadają charakterystyczne elementy grywalizacji. Drugi rozdział pracy zawiera 'The Teacher's Resource Pack', czyli zestaw materiałów uzupełniających dla nauczycieli, które mogą być pomocne w nauczaniu języka angielskiego w klasach 7 i 8. Materiały zostały przygotowane w następujących aplikacjach: Quizlet, LearningApps, Kahoot, Brainscape, Twinkl, Blooket, Wordwall i Gimkit. Zaprojektowane aktywności są dostosowane do etapów lekcji takich jak wprowadzenie, ćwiczenie i utrwalanie słownictwa i zostały podzielone na trzy bloki tematyczne związane z podróżowaniem, zainteresowaniami i codziennymi czynnościami, zdrowiem i chorobami. Rozdział praktyczny przedstawia także zastosowanie przygotowanych materiałów dydaktycznych oraz cele, które można osiągnąć przy użyciu tych materiałów w odniesieniu do Podstawy Programowej.

Abstrakt (EN)

The general goal of the diploma project is to show the validity of using gamification and online games in teaching vocabulary for grades 7 and 8. Consequently, this work consists of two chapters.The theoretical part of the work concentrates on the description of the age group in terms of cognitive, social and linguistic development. This part also focuses on key aspects of vocabulary teaching, especially on the presentation, practice and reinforcement of vocabulary. Moreover, the first chapter highlights the significance and efficiency of online games and gamification in teaching vocabulary to 7th and 8th graders. However, the advantages of using online games and gamification and the challenges in choosing these tools are also presented. Finally, the theoretical chapter contains an introduction of eight online games, including games that have characteristic gamification features. The second chapter of the work includes the Teacher's Resource Pack containing a set of supplementary materials that may be helpful in teaching English to 7th and 8th graders. The materials are prepared in the following applications: Quizlet, LearningApps, Kahoot, Brainscape, Twinkl, Blooket, Wordwall and Gimkit. Furthermore, the materials from the Resource Pack have been adapted to lesson stages such as introduction, practice and reinforcement. Additionally, the activities are divided into three thematic blocks: travelling, hobbies and daily activities, health and sickness. A description of the created teaching aids, along with relevant comments are also provided. Lastly, the practical chapter outlines the use of the prepared teaching materials, including the goals that can be achieved by using the Teacher’s Resource Pack in relevance with the Polish Core Curriculum.

Słowa kluczowe PL
grywalizacja
gry online
słownictwo
7-klasiści
8-klasiści
język angielski
Inny tytuł
Gamifikacja i gry online w nauczaniu angielskiego słownictwa uczniów klasy 7 i 8
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-03
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty