Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Współczesne mechanizmy aukcyjne na potrzeby rynku mediowego

Autor
Zawadzki, Wojciech
Rachubik, Joanna
Fiok, Krzysztof
Wilamowski, Maciej
Maciejewski, Wojciech
Mirowska-Wierzbicka, Dorota
Szczurek, Mateusz
Data publikacji
2021
Abstrakt (PL)

Reklama internetowa jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się form reklamy na rynku polskim. W artykule dokonano przeglądu koncepcji wykorzystania mechanizmów aukcyjnych na potrzeby sprzedaży reklam internetowych. Analiza dostępnych rozwiązań, w tym ich wad i zalet, takich jak przydatność w ustalaniu gotowości do zapłaty reklamodawców, pozwala na wskazanie praktycznych rekomendacji dotyczących zastosowania konkretnych mechanizmów aukcyjnych dla rynku mediowego w Polsce jako alternatywy dla tradycyjnego sposobu zawierania transakcji kupna/sprzedaży przestrzeni reklamowych.

Dyscyplina PBN
ekonomia i finanse
Czasopismo
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski
Tom
2
Strony od-do
61 - 75
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty