Licencja
KORZYSTANIE Z USŁUG ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ PRZEZ INTERNET
Abstrakt (PL)
Praca opisuje w jaki sposób organy Administracji Publicznej umożliwiają korzystanie ze swoich usług za pośrednictwem Internetu. Pierwszy rozdział opisuje podstawowe definicje związane z e-administracją, a także jej założenia i zasady funkcjonowania. Kolejny rozdział jest poświęcony głównej platformie, na której znajduje się większość usług, oferowanych przez urzędy – Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej. Omówiono proces rejestracji oraz sposób załatwienia wybranych spraw. W dalszej części pracy opisane zostały inne instytucje umożliwiające załatwianie spraw administracyjnych online – e-Urząd Skarbowy, Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Następnie wskazano jakie czynniki wpływają na ilość osób korzystających z elektronicznej administracji. Ostatni rozdział poświęcony został porównaniu korzystania z usług administracji publicznej w Polsce na tle innych krajów europejskich.