Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Zaufanie do marek zrównoważonych jako predyktor intencji konsumentów na rynku spożywczym

Autor
Wiśniewska, Agnieszka
Data publikacji
2023
Abstrakt (PL)

Odpowiedzialna konsumpcja jest zagadnieniem złożonym ze względu na szeroki zakres problemów, do jakich się odnosi, a konsumenci czują się zdezorientowani w kwestii, jakie działania są w praktyce pożądane z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju. Dezorientacja ta jest pogłębiana przez zjawisko określane jako „zielone kłamstwo”. Celem opracowania jest określenie skuteczności zaufania wobec marek zrównoważonych jako predyktora intencji behawioralnych konsumentów w kontekście rynku spożywczego. Zaprezentowano wyniki badań ilościowych CAWI przeprowadzonych wśród polskich konsumentów. W rezultacie przeprowadzonych analiz potwierdzono istotność i liniowość związku zaufania do marek zrównoważonych z intencjami konsumentów oraz znaczenie zaufania jako jednej ze zmiennych objaśniających lub jako zmiennej mediującej w modelach SEM.

Słowa kluczowe PL
zaufanie
marka zrównoważona
zrównoważony rozwój
greenwashing
intencje konsumentów
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Czasopismo
Miesięcznik Marketing i Rynek
Tom
2023
Zeszyt
8
Strony od-do
33-44
ISSN
1231-7853
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty