Licencja
Media społecznościowe jako element strategii marki- działania komunikacyjne firmy Nike
Abstrakt (PL)
Praca licencjacka pt. „Media społecznościowe jako element strategii marki - działania komunikacyjne firmy Nike’’ analizuje wpływ mediów społecznościowych na komunikację medialną i budowanie relacji pomiędzy firmą Nike, a użytkownikiem. Ma na celu sprawdzić, które zabiegi marketingowe mają największy wpływ na społeczeństwo, a także poddaje analizie skuteczność wykorzystywanych portali społecznościowych w szeroko pojętym marketingu. Badanie posłużyło również w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie dotyczące efektywności działań komunikacyjnych firmy Nike w kontekście zaangażowania nowych użytkowników i budowania lojalności konsumenta. Badanie przeprowadzono za pomocą elektronicznej ankiety skierowanej do użytkowników portali społecznościowych. W badaniu udział wzięło 100 osób, które udzieliły anonimowej odpowiedzi na pytania dotyczące, demografii, aktywności w mediach społecznościowych, częstotliwości korzystania z mediów społecznościowych, częstotliwość widywanych treści publikowanych przez firmę Nike oraz wpływie mediów na decyzje zakupowe użytkownika. Ponadto respondenci oceniali jakość komunikacji korporacji w Internecie. Wyniki badania wskazują, że Nike jest skutecznie obecne w mediach społecznościowych i angażuje się w budowanie więzi z odbiorcą poprzez różnorodne treści, w szczególności te motywacyjne i informacyjne. Według większej części użytkowników posty publikowane przez firmę są wartościowe. Warto dodać, że dzięki otrzymanym wynikom zauważalny jest fakt, że treści publikowane przez Nike wpływają na decyzje zakupowe większości respondentów, co potwierdza skuteczność strategii marketingowej marki. Niniejsza praca podkreśla niezbędność umiejętnego wykorzystywania narzędzia jakim jest Internet przez daną firmę. Jakościowa komunikacja z użytkownikiem i potencjalnym klientem to jeden z najważniejszych elementów budowania marki w dobie cyfryzacji. Wyniki badań mogą być cennymi informacjami zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, które chcą wykorzystać media społecznościowe do promocji swojego biznesu w jak najlepszy sposób.
Abstrakt (EN)
Bachelor's Thesis titled Social Media as a Brand Strategy Element - Nike's Communication Activities analyzes the impact of social media on media communication and relationship building between Nike and its users. The goal is to determine which marketing techniques have the greatest influence on society and to analyze the effectiveness of the social media platforms used in broad marketing terms. The study also aims to answer questions about the effectiveness of Nike's communication activities in engaging new users and building consumer loyalty. The research was conducted using an electronic survey directed at social media users. One hundred individuals participated, providing anonymous answers to questions regarding demographics, social media activity, frequency of social media use, frequency of seeing content published by Nike, and the influence of media on their purchasing decisions. Additionally, respondents evaluated the quality of the corporation's online communication. The results indicate that Nike is effectively present on social media and engages in building relationships with its audience through diverse content, particularly motivational and informational posts. According to the majority of users, the posts published by Nike are valuable. Notably, the findings show that the content published by Nike influences the purchasing decisions of most respondents, confirming the effectiveness of the brand's marketing strategy. This thesis highlights the necessity of skillfully using the Internet as a tool for companies. Quality communication with users and potential customers is one of the most important elements of brand building in the digital age. The research findings can be valuable information for both small and large enterprises seeking to use social media to promote their business in the best possible way.