Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

O potrzebie rozwijania umiejętności skupienia, uważności, refleksji i kontemplacji w szkolnej edukacji geograficznej

Autor
Angiel, Joanna
Data publikacji
2021
Abstrakt (PL)

W rozdziale przedstawiono czym jest uważność, wrażliwość, refleksja oraz kontemplacja w edukacji geograficznej, a szczególnie w edukacji krajobrazowej prowadzonej z uczniami w terenie. Odniesiono się do jednoznacznych zapisów pod tym względem w Podstawie programowej nauczania geografii w szkole (MEiN). Podano przykłady miejsc, tematyk, celów takich zajęć oraz metody, formy i środki dydaktyczne warte zastosowania. Zwrócono uwagę na delikatność i nie obligatoryjność w ćwiczeniu kontemplacji krajobrazów), ale możliwość dzielenia się takimi doświadczeniami przez nauczycieli, jednakże z wielkim wyczuciem chwili, w stosownym czasie, odpowiednim miejscu i kontekście - oraz wskazano na ich wielką wartość edukacyjną, w tym wychowawczą.

Słowa kluczowe PL
edukacja geograficzna
edukacja krajobrazowa
zajęcia w terenie
uważność
refleksje
kontemplacja
Dyscyplina PBN
geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna
Tytuł monografii
Kształtowanie i ocenianie umiejętności w edukacji geograficznej - założenia teoretyczne i ich praktyczna weryfikacja
Strony od-do
37-50
Wydawca ministerialny
Bogucki Wydawnictwo Naukowe
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty