Licencja
Zastosowanie działań społecznej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wizerunku firmy – analiza strategii marki Balagan
Abstrakt (PL)
W przedstawionej pracy dokonano omówienia wpływu działań społecznej odpowiedzialności biznesu na kształtowanie konkurencyjności marki Balagan. Skoncentrowano się na zjawisku CSR, które zyskuje coraz większe znaczenie w świadomości konsumentów oraz w strategiach marketingowych firm. Praca obejmuje przegląd literatury oraz działań CSR podejmowanych przez Balagan, a także badanie ilościowe ich wpływu na wizerunek marki i lojalność konsumentów. Pierwszy rozdział poświęcony został omówieniu zjawiska społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście historyczno-społecznym, określeniu jej kluczowych aspektów, przeglądowi definicji oraz przedstawieniu różnych modeli CSR i ich ewolucji. Rozdział drugi analizuje wizerunek firmy i sposób jego kształtowania, a także przedstawia jego różnorodne funkcje. W tej części pracy przedstawiono także elementy i rodzaje obrazu przedsiębiorstwa oraz wskazano na możliwość jego badania z uwzględnieniem innych czynników, takich jak cel oddziaływania, sposób postrzegania czy rodzaj otoczenia. Trzeci rozdział pracy opisuje markę Balagan, sposób jej funkcjonowania, strukturę oraz strategię, a także realizowane przez nią działania CSR. Skupia się także na programach związanych z ochroną środowiska oraz zaangażowaniu w działalność charytatywną. Omawia również działania marki w zakresie społecznej odpowiedzialności biznes w kontekście jej transparentności. Dalsza część pracy przedstawia wyniki badań, które pozwoliły na zidentyfikowanie kluczowych obszarów, w których działania CSR wpływają na percepcję marki Balagan oraz wykazały, że działania CSR mają znaczący wpływ na konkurencyjność firmy.
Abstrakt (EN)
The presented paper discusses the impact of corporate social responsibility activities on shaping the competitiveness of the Balagan brand. It focuses on the CSR phenomenon, which is gaining increasing importance in consumers‘ awareness and in companies’ marketing strategies. The paper includes a literature review and CSR activities undertaken by Balagan, as well as a quantitative study of their impact on brand image and consumer loyalty. The first chapter is devoted to discussing the phenomenon of corporate social responsibility in a historical and social context, identifying its key aspects, reviewing definitions and presenting different CSR models and their evolution. The second chapter analyses the corporate image and how it is shaped, and presents its various functions. This part of the thesis also presents the elements and types of corporate image and points out that it can be studied taking into account other factors such as the purpose of the influence, the perception or the type of environment. The third chapter of the thesis describes the Balagan brand, how it functions, its structure and strategy, and the CSR activities it carries out. It also focuses on environmental programmes and involvement in charitable activities as well as it discusses the brand's CSR activities in the context of its transparency. The next part of the paper presents the results of the research, which identified the key areas where CSR activities affect the perception of the Balagan brand and showed that CSR activities have a significant impact on the company's competitiveness.