Licencja
Komunikowanie Unii Europejskiej w warunkach kryzysowych w świetle teorii podażowo-popytowej – przykład polskiej prezydencji w Radzie UE
Abstrakt (PL)
Tekst ma na celu – odnosząc się do stanu wiedzy w obszarze efektywności komunikowania Unii Europejskiej w UE - weryfikację adekwatności teorii podażowo-popytowej w odniesieniu do skuteczności komunikowania UE w dobie jej kryzysu wartości. W badaniu dokonana zostanie krytyczna analiza dotychczasowej polityki komunikacyjnej UE. Przykładem zastosowania teorii podażowo-popytowej jako metody analizy komunikowania UE będzie doświadczenie polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W rozdziale zostanie także przeanalizowana możliwość realizacji antykryzysowych reform w komunikowaniu UE przez europejskie instytucje. Analiza będzie bazowała na podejściu do UE jako wielopoziomowego systemu politycznego, a prezydencja będzie tu jednym z obszarów zastosowania polityki komunikacyjnej UE.
Abstrakt (EN)
This analysis aims - by referring to the state of knowledge in the area of communication efficiency of the European Union in the EU – to verification of the adequacy of the supply-demand theory in relation to the effectiveness of EU communication in the time of its crisis of the EU values. The study embraces a critical analysis of the existing EU communication policy. The application of the supply-demand theory as a method of analyzing the communication of the EU is analyzed on the basis od the case study - experience of the Polish Presidency of the Council of the European Union in 2011. The chapter also refers to the possibility of implementing anti-crisis reforms in the communication activities of the European institutions. The analysis is based on the approach to the EU as a multi-level political system, and the presidency will be one of the areas of application of the EU communication policy.