Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Świadomość rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym na temat wpływu wybranych czynników środowiskowych na rozwój kompetencji komunikacyjnych

Autor
Brzozowska, Zofia
Promotor
Sadowska, Elżbieta
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Prezentowana praca podejmuje temat wpływu wybranych czynników środowiskowych (media społecznościowe, telewizja i platformy streamingowe, zabawki i zabawy, książki i czytanie dzieciom) na rozwój kompetencji komunikacyjnych. W rozdziale pierwszym została przedstawiona periodyzacja rozwoju mowy dziecka Józefa Porayskiego-Pomsty, czynniki pre-, peri- i postnatalne zaburzające prawidłowy rozwój mowy oraz prawidłowa mowa dziecka wczesnoszkolnego. W rozdziale drugim podjęto kwestie związane z kompetencjami komunikacyjnymi oraz omówiono wpływ wybranych czynników środowiskowych na ich rozwój. Rozdział trzeci zawiera metodologię badań własnych. Do przeprowadzenia badań użyto metody sondażu diagnostycznego. W badaniach wzięli udział rodzice dzieci wczesnoszkolnych. Głównym celem badań było ustalenie, jaki jest stan wiedzy rodziców na temat wpływu wybranych czynników na rozwój kompetencji komunikacyjnych. W rozdziale czwartym przedstawiono wyniki badań oraz ich analizę z podziałem na wiedzę rodziców i wykorzystanie tej wiedzy w wychowaniu dzieci. W rozdziale piątym znalazły się końcowe wnioski, podsumowujące całe badanie.

Słowa kluczowe PL
kompetencje komunikacyjne
metoda sondażu diagnostycznego
świadomość rodziców
czynniki środowiskowe
media społecznościowe
telewizja
zabawki
czytanie
Inny tytuł
Parents’ of children at early school age awareness of the influence of selected environmental factors on the development of communication competences
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-06-20
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty