Licencja
Świadomość rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym na temat wpływu wybranych czynników środowiskowych na rozwój kompetencji komunikacyjnych
Abstrakt (PL)
Prezentowana praca podejmuje temat wpływu wybranych czynników środowiskowych (media społecznościowe, telewizja i platformy streamingowe, zabawki i zabawy, książki i czytanie dzieciom) na rozwój kompetencji komunikacyjnych. W rozdziale pierwszym została przedstawiona periodyzacja rozwoju mowy dziecka Józefa Porayskiego-Pomsty, czynniki pre-, peri- i postnatalne zaburzające prawidłowy rozwój mowy oraz prawidłowa mowa dziecka wczesnoszkolnego. W rozdziale drugim podjęto kwestie związane z kompetencjami komunikacyjnymi oraz omówiono wpływ wybranych czynników środowiskowych na ich rozwój. Rozdział trzeci zawiera metodologię badań własnych. Do przeprowadzenia badań użyto metody sondażu diagnostycznego. W badaniach wzięli udział rodzice dzieci wczesnoszkolnych. Głównym celem badań było ustalenie, jaki jest stan wiedzy rodziców na temat wpływu wybranych czynników na rozwój kompetencji komunikacyjnych. W rozdziale czwartym przedstawiono wyniki badań oraz ich analizę z podziałem na wiedzę rodziców i wykorzystanie tej wiedzy w wychowaniu dzieci. W rozdziale piątym znalazły się końcowe wnioski, podsumowujące całe badanie.