Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

The Impact of Countries' Distances on Foreign Consumer Behavior: A Case Study of International Students in the IBP Program at the University of Warsaw.

Autor
Lopez Torrico, Karla
Promotor
Wąsowska, Aleksandra
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

W coraz bardziej zglobalizowanym świecie zrozumienie czynników wpływających na zachowania konsumentów na różnych rynkach stało się kluczowe. Teoretyczne koncepcje, takie jak model CAGE, badają, w jaki sposób różnice wpływają nie tylko na firmy, ale również na osoby funkcjonujące i żyjące w międzynarodowym kontekście. Ponadto, badania dotyczące globalnej i lokalnej kultury konsumenckiej podkreślają złożoność zarządzania zachowaniami konsumentów w różnych kontekstach kulturowych. Niniejsze badanie przyjmuje podejście jakościowe, koncentrując się na studium przypadku międzynarodowych studentów zapisanych na program IBP na Uniwersytecie Warszawskim w 2022 roku. Studenci ci pochodzą z różnych środowisk kulturowych, administracyjnych, geograficznych i ekonomicznych. Celem badania jest zrozumienie, w jaki sposób różnice określone w modelu CAGE – kulturowe, administracyjne, geograficzne i ekonomiczne – wpływają na ich zachowania konsumenckie. Wyniki wskazują, że studenci z krajów o podobnej kulturze szybko się adaptują i chętnie sięgają po lokalne produkty, podczas gdy studenci z krajów kulturowo odległych częściej polegają na znanych globalnych markach. Zgodność administracyjna z polskim systemem akademickim sprzyja adaptacji, podczas gdy większe różnice administracyjne stanowią wyzwanie. Studenci z odległych regionów geograficznych przystosowują się, korzystając z platform cyfrowych, podczas gdy ci z bliższych regionów zachowują swoje pierwotne nawyki, stopniowo adaptując lokalne produkty. Z punktu widzenia ekonomicznego, przystępność cenowa kształtuje wybory konsumenckie, a studenci łączą swoje pierwotne preferencje z praktycznymi opcjami lokalnymi, na które wpływają warunki ekonomiczne w Polsce. Wyniki te podkreślają, że mimo postępującej globalizacji, różnice między państwami nadal stanowią istotne wyzwania w międzynarodowym biznesie, wpływając nie tylko na zachowania konsumentów, ale także na strategiczne decyzje biznesowe. Praca kończy się wnioskiem, że model CAGE jest skutecznym narzędziem do zrozumienia złożoności zachowań konsumenckich w zglobalizowanym kontekście edukacyjnym. Zarówno dla firm, jak i instytucji edukacyjnych, model ten podkreśla, jak różnice między krajami wpływają na decyzje konsumenckie międzynarodowych studentów, kształtując ich proces adaptacji i zaangażowanie rynkowe w Polsce. Uważne uwzględnienie tych różnic pozwala na tworzenie bardziej inkluzywnych i wspierających środowisk, które poprawiają ogólne doświadczenia studentów i doskonalą strategie rynkowe poprzez zwiększenie poziomu internacjonalizacji. Praca sugeruje, że firmy powinny przyjmować elastyczne strategie uwzględniające różnice kulturowe i administracyjne, aby odnieść sukces na rynkach międzynarodowych. Wskazuje również obszary do dalszych badań, takie jak wpływ cyfryzacji na zmniejszenie różnic geograficznych i administracyjnych oraz ewoluujący charakter adaptacji kulturowej w częściowo zglobalizowanym świecie.

Abstrakt (EN)

In an increasingly globalized world, understanding the factors that influence consumer behavior across borders has become essential. Theoretical concepts, such as the CAGE framework, explore how various distances affect not only companies but also individuals who operate and live in an international context. Additionally, studies delve into global and local consumer culture theory, emphasizing the complexities of managing consumer behavior across diverse cultural settings. This study adopts a qualitative approach, focusing on a case study of international students enrolled in the IBP program at the University of Warsaw in 2022. These students come from diverse cultural, administrative, geographic, and economic backgrounds. The research seeks to understand how the various distances outlined in the CAGE framework, cultural, administrative, geographic, and economic, affect their consumer behavior. The results reveal that students from culturally similar countries adapt quickly and embrace local products, while those from culturally distant countries rely more on familiar global brands. Administrative alignment with Poland’s academic environment aids adaptation, whereas higher administrative distances create challenges. Geographically distant students adapt their consumption by using digital platforms, while those from closer regions maintain their original habits while gradually adopting local products. Economically, affordability drives choices, with students blending original preferences with practical local options influenced by Poland’s economic conditions. These findings highlight that, despite ongoing globalization, these distances continue to present significant challenges in international business, affecting not only consumer behavior but also strategic business decisions. The thesis concludes that the CAGE framework is an effective tool for understanding the complexities of consumer behavior in a globalized educational context. For both, businesses and educational institutions, it highlights how different types of distances affect the consumer decisions of international students, shaping their adaptation process and market engagement in Poland. By addressing these distances, they can create more inclusive and supportive environments that enhance the overall student experience and improve market strategies by increasing their level of internationalization. It suggests that businesses adopt flexible strategies that consider cultural and administrative distances to succeed in international markets. The study also identifies areas for further research, such as the impact of digitalization on reducing geographic and administrative distances and the evolving nature of cultural adaptation in a semi-globalized world.

Słowa kluczowe PL
Model CAGE
Globalna kultura konsumencka
Lokalna kultura konsumencka
Różnice kulturowe
Różnice administracyjne
Odległość geograficzna
Różnice ekonomiczne
Globalizacja
Częściowa globalizacja.
Inny tytuł
Wpływ Dystansów Międzynarodowych na Zachowania Konsumenckie Obcokrajowców: Studium Przypadku Studentów Programu IBP na Uniwersytecie Warszawskim
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-16
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty