Journal Article
No Thumbnail Available
License

ClosedAccessClosed Access

Inkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność

Author
Nijakowska, Joanna
Publication date
2022
Abstract (PL)

Otwartość, akceptacja różnorodności i tolerancja są cechami społeczeństw świadomych i empatycznych, umożliwiają zmniejszanie barier powodujących marginalizację i wykluczenie grup defaworyzowanych. Efektywne włączanie w edukacji jest procesem i stanem pożądanym, możliwym do wdrożenia, ale jednocześnie niosącym szereg wyzwań dla praktyki pedagogicznej. Często edukacja włączająca jest błędnie rozumiana, a przez to implementowana w niewłaściwy sposób. Artykuł sygnalizuje kilka wybranych, kluczowych zagadnień, stanowiących punkt wyjścia do refleksji i inspirację do dalszych poszukiwań. Jakie są bariery i wyzwania w edukacji włączającej? Jakie są obawy i nastawienie nauczycieli do inkluzji? Jak nauczyciele oceniają swoje przygotowanie do nauczania włączającego i poczucie sprawczości w tym zakresie?

Keywords PL
inkluzja
edukacja włączająca
postawy nauczycieli
PBN discipline
linguistics
Journal
Języki Obce w Szkole
Issue
4
Pages from-to
9-15
ISSN
0446-7965
Open access license
Closed access