Ścieżka decyzyjna klienta w środowisku internetowym
Abstrakt (PL)
Celem pracy jest analiza aktywności klienta w trakcie procesu podejmowania decyzji w środowisku internetowym oraz atrybucja konwersji w czterech wiodących obszarach treści internetowych: owned media, paid media, earned media, category media. Wybrana metoda badawcza polega na rejestracji wszystkich aktywności konsumentów w środowisku internetowym w procesie podejmowania decyzji, a następnie ilościowej analizie zebranego materiału. Uzyskane wyniki badań wskazują jak mały odsetek informacji o zachowaniu konsumentów jest zbierany przez marketerów i w jakim stopniu ma to wpływ na poprawność ich decyzji o lokowaniu budżetów reklamowych na podstawie popularnych modeli atrybucji konwersji.
Abstrakt (EN)
The purpose of the dissertation is to analyze customer activity during the decision making process in the online environment and conversion attribution in four leading areas of the online content: owned media, paid media, earned media, category media. The research method is based on registration of all consumer activities in the online environment in the decision making process, followed by a quantitative analysis of the collected material. Obtained results indicate that low percentage of information on consumer behavior is collected by marketers and presents how it impacts the correctness of their decisions of media spendings on the basis of popular conversion attribution models.