Licencja
Media społecznościowe w komunikacji z użytkownikiem w Bibliotece SGGW
Abstrakt (PL)
Biblioteki akademickie odgrywają kluczową rolę na uniwersytetach, służąc studentom, naukowcom oraz innym członkom społeczeństwa. Współczesne wyzwania sprawiają, że konieczne jest opracowanie strategii komunikacyjnych docierających do młodych odbiorców. W niniejszej pracy skupiono się na działaniach komunikacyjnych Biblioteki SGGW w środowisku internetowym oraz dokonano analizy ich efektywności z wykorzystaniem statystyk postów zamieszczanych na platformach mediów społecznościowych. W pierwszym rozdziale opisano SGGW i jej bibliotekę, przedstawiając wyzwania ekonomiczne i organizacyjne, które wpływają na jej działanie. W kolejnym rozdziale omówiono zasady skutecznej komunikacji, charakterystykę bibliotek akademickich oraz rolę mediów społecznościowych w komunikacji z użytkownikiem. W rozdziale trzecim dokonano analizy danych statystycznych profili SGGW na Facebooku, Instagramie i Twitterze od października 2017 r. do grudnia 2023 r., uzyskanych za pomocą programu Fanpage Karma.