Journal Article
No Thumbnail Available
License

ClosedAccessClosed Access

Ocena aplikacji instalowanych wybranych platform dystrybutorów gier komputerowych

Author
Chmielarz, Witold
Szumski, Oskar
Publication date
2018
Abstract (PL)

Celem niniejszego artykułu jest analiza porównawcza platform dystrybuujących gry komputerowe. Prezentuje on kontynuację wyników badań nad popularnością, wykorzystaniem i wpływem gier na zachowania wyróżnionej populacji oraz analizy typowych sklepów z grami. Do badań wybrano cztery najczęściej wymieniane w opiniach respondentów i najczęściej pojawiające się w pierwszej setce wyszukania w Google platformy z grami komputerowymi. Analizy platform metodą CAWI przeprowadzono według: obsługi paczek instalacyjnych, wyglądu aplikacji, jakości wyszukiwarki, przejrzystości, sposobu prezentacji produktu i bezpieczeństwa. Badanie mające charakter jakościowy przeprowadzono na wyselekcjonowanej próbie studentów uczelni wyższych, stosując metodę punktową i metodę punktową z preferencjami do oceny wyróżnionych cech charakterystycznych platform. Przebadano grupę ponad siedmiuset losowo wybranych osób ze środowiska uniwersyteckiego. Wyniki prac mogą być wykorzystane przez właścicieli platform dystrybucyjnych z grami komputerowymi oraz projektantów takich narzędzi.

Abstract (EN)

The aim of this article is to execute a comparative analysis of distribution platforms used to purchase computer games. The article is a continuation of research focused on the popularity, use and impact of games on the behavior of a prominent population and the analysis of the typical e-shops with games. For the analysis, four most common amongst students platforms were chosen simultaneously found in the first hundreds of searches in Google. CAWI analyzes were used for platforms analysis according to: installation package support, application design, search engine quality, transparency, product presentation and security. A qualitative study was conducted to select a sample of selected students using the point method and the point method with preferences to evaluate the distinctive features of the platforms. A group of over seven hundred randomly selected people from the university was examined. The results of the work may be used by the owners of computer distribution services or platforms and website designers.

Keywords EN
computer games
installed applications
distributors of computer games
PBN discipline
management and quality studies
Journal
Informatyka Ekonomiczna
Issue
3
Pages from-to
9-20
ISSN
1507-3858
Open access license
Closed access