Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Wybrane elementy budowy frontowych okładek magazynów a reakcje polskich odbiorców

Autor
Jupowicz-Ginalska, Anna
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)

Autorka analizuje reakcje polskich odbiorców na wybrane elementy budowy okładek magazynów: cenę, logo (nazwę), tematy okładkowe i odniesienia do stron www. Każdy z komponentów jest przebadany w kontekście tego, czy: zwraca uwagę czytelników na magazyn; zachęca lub zniechęca ich do przejrzenia go i zachęca lub zniechęca do jego zakupu. Analizy dokonano ze względu na płeć, wiek, wykształcenie i miejsce zamieszkania odbiorców. Fundamentem tekstu są własne badania ilościowe, przeprowadzone metodą ankietową za pomocą techniki CAWI. Zrealizowano je w dniach 2 – 6 września 2016 r. na ogólnopolskiej próbie Polaków liczącej N=1094 osób, dobranej z panelu Ariadna.

Abstrakt (EN)

The author analyzes the responses of Polish readers to the selected elements of the magazine covers. They are price, logo (name), cover topics and references to the websites. Each component is examined in the context of whether it: draws readers' attention to the magazine; encourages or discourages them for the reviewing and encourages or discourages them to the purchase of the magazine. Analysis was made on the basis of demographic differentation: gender, age, education and place of residence of the recipients. The basis of the text is quantitative research, conducted using the CAWI technique. They were performed on September 2–6, 2016 on a nationwide sample of Poles counting N = 1094 people, selected from the Ariadna panel.

Słowa kluczowe PL
okładka frontowa
budowa okładki frontowej
magazyny
prasa
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czasopismo
Naukowy Przegląd Dziennikarski
Tom
1
Zeszyt
25
Strony od-do
7-33
ISSN
2084-8064
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty