Licencja
Kampanie świąteczne jako narzędzie budowania wizerunku i przywiązania klientów
Abstrakt (PL)
Niniejsza praca podejmuje problematykę wpływu kampanii świątecznych na wizerunek marki i przywiązanie klientów. W pracy omówiono teorię marki, komunikacji wizerunkowej oraz lojalności konsumenckiej, a także zaprezentowano kulturowy i konsumpcyjny kontekst Świąt Bożego Narodzenia. Praca porusza temat świątecznych kampanii wizerunkowych i przedstawia różnorodne strategie ich projektowania, w tym kampanie z emocjonalnymi historiami, z udziałem celebrytów, humorystyczne, poruszające problemy społeczne, a także kampanie skoncentrowane na estetycznej prezentacji produktu. Analizę wymienionych strategii oparto na przykładach kampanii bożonarodzeniowych marek Allegro, Apart, Lidl, Yes oraz Wólczanka. Na potrzeby pracy przeprowadzono badanie sondażowe, które sprawdziło skuteczność kampanii świątecznych jako narzędzia budowania wizerunku i przywiązania klientów, a także pozwoliło poznać preferencje odbiorców w zakresie komunikacji bożonarodzeniowej.
Abstrakt (EN)
This thesis addresses the impact of Christmas campaigns on brand image and customer loyalty. The paper discusses the theory of branding, image communication and consumer loyalty, as well as presents the cultural and consumer context of Christmas. The paper explores the topic of Christmas image campaigns and presents a variety of strategies used for their creation, including campaigns with emotional stories, featuring celebrities, humorous, addressing social issues, and campaigns focused on the aesthetic presentation of the product. The analysis of the mentioned strategies was based on examples of Christmas campaigns of Allegro, Apart, Lidl, Yes and Wólczanka brands. For the purpose of the study, a survey was conducted to test the effectiveness of Christmas campaigns as a tool for image building and customer loyalty, and to learn about the audience's preferences regarding Christmas communication.