Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Strategie promocji utworów muzycznych na platformie TikTok. Studium przypadku wybranych artystów

Autor
Tomasik, Joanna
Promotor
Kowalik, Krzysztof
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

W pracy podjęto rozważania nad elementami strategii promocyjnych na platformie TikTok. Szczegółowo została opisana sama platforma TikTok jak i jej elementy. W pracy zostały szczegółowo opisane elementy strategii promocyjnych stosowanych przez artystów w celu promocji utworów muzycznych. Do badania własnego wykorzystany został formularz obserwacyjny, w którym przeanalizowano działania pięciu artystów działających na TikToku promujących swój utwór muzyczny, które w danym zakresie czasowym zdobyły sukces na rynku muzycznym. Podjęto próbę znalezienia związku między wykorzystaną liczbą elementów strategii a sukcesem utworu muzycznego w rankingu Billboard TikTok Top 50. Badanie wykazało brak jednoznacznej zależności pomiędzy liczbą wykorzystanych elementów strategii a pozycją w rankingu. Z badania wynika, że najczęściej stosowanymi elementami strategii było utworzenie snippetów, połączenie oficjalnego dźwięku ze Spotify, umieszczenie informacji o premierze utworu w swoich wideo oraz opublikowanie linku odsyłającego do platform streamingowych.

Abstrakt (EN)

This study considers the elements of promotional strategies on the TikTok platform. The TikTok platform itself and its elements are described in detail. The elements of promotional strategies used by artists to promote musical works are described in detail in the study. An observation form was used for the self-study, which analysed the activities of five artists active on TikTok promoting their music track, which were successful in the music market within a given time range. An attempt was made to find a relationship between the number of strategy elements used and the success of the music track in the Billboard TikTok Top 50 ranking. The study showed that there was no clear relationship between the number of strategy elements used and the ranking position. The study found that the most frequently used strategy elements were creating snippets, linking the official audio to Spotify, including information about the song's release in their videos and publishing a link back to the streaming platforms.

Słowa kluczowe PL
TikTok
strategia promocji
viral
trend
wideo
Billboard
Inny tytuł
Promotion strategies of songs on TikTok. Case study of selected artists
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-24
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty