Licencja
Kompetencja narracyjna 7-letniego dziecka – studium przypadku
Abstrakt (PL)
Niniejsza praca miała na celu ocenę kompetencji narracyjnej 7-letniej dziewczynki przy użyciu materiału inspirującego z gier „Rory’s story cubes”, „Rory’s story cubes. Baśnie” i „Rory’s story cubes. Przygody” wydawnictwa Rebel. Przed badaniem dokonałam oceny gotowości badanej do komunikacji oraz wstępnej oceny jej kompetencji narracyjnej zgodnie z wytycznymi z narzędzia „Całościowe badanie logopedyczne” autorstwa Danuty Emiluty-Rozya (2013). W ramach pracy przebadałam: słownictwo użyte przez badaną, strukturę stworzonych narracji, spójność fabuły, komponent wzbudzania zainteresowania oraz sposób wykorzystania materiału inspirującego przez badaną. W części teoretycznej została opisana definicja narracji, schemat budowy oraz komponenty, z których powstaje narracja. Zdefiniowana została kompetencja narracyjna oraz rozwój jej realizacji z różnych perspektyw, a także związek z kompetencji komunikacyjnej z kompetencją narracyjną oraz różnica między narracją naturalną i sztuczną.