Licencja
Organizacja funkcjonowania polsko-ukraińskiej szkoły po rozpoczęciu wijny na Ukrainie na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcacych nr 2 im. Markiana Szaszkiewicza w Przemyślu
Abstrakt (PL)
Praca magisterska dotyczy organizacji funkcjonowania polsko-ukraińskiej szkoły po wybuchu wojny na Ukrainie, na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Markiana Szaszkewicza w Przemyślu. Szkoła, jako placówka mniejszości ukraińskiej w Polsce, połączyła elementy obu kultur i musiała dostosować swoje funkcjonowanie w obliczu dużego napływu dzieci z Ukrainy. Badanie jakościowe, oparte na wywiadach z personelem, ukazało wyzwania związane z m.in integracją uczniów, zmianami logistycznymi oraz koniecznością wsparcia psychologicznego.
Abstrakt (EN)
The master's thesis focuses on the organization of the functioning of a Polish-Ukrainian school after the outbreak of the war in Ukraine, using the example of Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Markiana Szaszkewicza in Przemyśl. The school, as an institution serving the Ukrainian minority in Poland, combines elements of both cultures and had to adapt its operations in response to the large influx of children from Ukraine. A qualitative study, based on interviews with the school's staff, revealed challenges related to the integration of students, logistical changes, and the need for psychological support.