Licencja
Kreowanie wizerunku za pomocą skandalu na przykładzie Doroty Rabczewskiej oraz Caroline Derpienski
Abstrakt (PL)
Temat pracy brzmi „Kreowanie wizerunku za pomocą skandalu na przykładzie Doroty Rabczewskiej oraz Caroline Derpienski”, porusza on kwestie związaną ze skandalem i możliwością wykorzystania go w celu kształtowania wizerunku oraz budowania widoczności w mediach. Problem badawczym, który został poruszony w pracy określa, w jaki sposób skandal odgrywa role jako narzędzie do kreowania wizerunku osoby publicznej. Celem pracy było zbadanie, w jaki sposób skandal może być wykorzystywany jako narzędzie do budowania wizerunku publicznego oraz sprawdzenie, czy w ogóle jest to możliwe na przykładzie działań dwóch polskich celebrytek – Doroty Rabczewskiej (pseudonim artystyczny „Doda”) oraz Caroline Derpienski. W celu zweryfikowanych założeń badawczych Autor pracy posłużył się autorskim kwestionariuszem ankiety, który składał się z 20 pytań i poruszał obszar ogólnego skandalu w mediach oraz kwestie dotyczące działań celebrytek i ich odbiór wśród ankietowanych. Najistotniejsze wyniki badań pokazują, że ciągłe występowanie skandali zniechęcają społeczeństwo do osoby publicznej jak również to, że młodzi dorośli uważają skandal jako negatywny aspekt, który może doprowadzić do utraty dobrego wizerunku, a nie jego poprawy.
Abstrakt (EN)
The topic of the thesis is Image creation with the use of scandal on the example of Dorota Rabczewska and Caroline Derpienski, it addresses the issue related to scandal and the possibility of using it to create an image and build visibility in the media. The thesis' research problem defines how scandal plays roles as a tool for creating a public figure's image. The main goal of the study was to analyze how scandal can be used as a tool to build public image, and to see if this is possible at all, using the example of the actions of two Polish celebrities - Dorota Rabczewska (artistic pseudonym Doda) and Caroline Derpienski. In order to verify the research hypotheses, the author of the thesis used the author's survey questionnaire, which consisted of 20 questions and addressed the area of general scandal in the media, as well as issues concerning the actions of celebrities and their perception among the respondents. The most significant results of the study show that the constant occurrence of scandals discourages the public from a public figure as well as the fact that young adults view scandal as a negative aspect that can lead to the loss of a good image rather than its improvement.