Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-SACC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach

Refleksja andragogiczna – współczesna specyfika dyscypliny

Autor
Pierścieniak, Krzysztof
Szarota, Zofia
Data publikacji
2020
Abstrakt (PL)

Andragogika, jako młoda dyscyplina, mierzy się z szeregiem przypadłości natury teoriotwórczej i metodologicznej. Celem podjętych badań było rozpoznanie dominujących w publikacjach andragogów wątków oraz ustalenie, jakie kompleksy problemów i zagadnień tematycznych określają dzisiejszą specyfikę subdyscypliny. W procesie analizy treści artykułów z obszaru nauk społecznych zamieszczonych na łamach czasopism andragogicznych, zastosowano niereaktywną metodę analizy dokumentów. Wyodrębniono pięć analitycznych kategorii andragogicznych oraz wpisano je w opracowaną na potrzeby badania typologię.

Abstrakt (EN)

Andragogy, as a young discipline, is faced with a number of theories -forming and methodological ailments. The aim of the study was to identify the dominant threads in andragogists’ publications and to determine what complexes of problems and thematic issues determine today’s specificity of the sub-discipline. In the process of analyzing the content of social science articles published in the pages of andragogical journals, a non-reactive method of document analysis was used. Five analytical andragogical categories were identified and included in the typology developed for the purposes of the study.

Słowa kluczowe PL
andragogika, analiza, badania, teoria, rozwój
Dyscyplina PBN
pedagogika
Czasopismo
Studies on the Theory of Education
Tom
31
Zeszyt
2
Strony od-do
169-188
ISSN
2083-0998
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa- Na tych samych warunkach