Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

La musique, la langue et le silence dans Moderato cantabile de Marguerite Duras

Autor
Pytka, Weronika
Promotor
Opiela-Mrozik, Anna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Przedmiotem niniejszej pracy są trzy kluczowe aspekty powieści Marguerite Duras Moderato Cantabile (1958): muzyka, język i cisza. Analiza narracji, warstwy stylistycznej i formalnego poziomu tekstu Duras wykazuje obecność trzech typów muzyczności wyróżnionych przez Andrzeja Hejmeja. Muzyczna struktura powieści, oparta na powtarzających się motywach, wpisuje się w estetykę Nouveau Roman.

Abstrakt (EN)

The present work analyzes three essential aspects of Marguerite Duras's novel Moderato Cantabile (1958), namely: music, language, and silence. The study of the narrative, stylistic, and formal levels of Duras's text demonstrates the presence of the three types of musicality distinguished by Andrzej Hejmej. The musical structure of the novel, based on recurring motifs, fits into the aesthetics of the Nouveau Roman.

Abstrakt (inny)

Le présent travail analyse trois aspects essentiels du roman de Marguerite Duras Moderato Cantabile (1958), à savoir : la musique, la langue et le silence. L’étude du niveau narratif, stylistique et formel du texte durassien démontre la présence des trois types de musicalité distingués par Andrzej Hejmej. La structure musicale du roman basée sur des motifs récurrents s’inscrit dans l’esthétique du Nouveau Roman.

Słowa kluczowe PL
Marguerite Duras
muzyka
język
cisza
muzyczność powieści
sonatina
Inny tytuł
Muzyka, język i cisza w powieści Moderato Cantabile Marguerite Duras
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-10
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty