Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Analiza zjawiska gotowości akademickiej w wybranych przypadkach

Autor
Jabłonka, Małgorzata
Promotor
Rauszer, Michał
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca skupia się na analizie pojęcia gotowości akademickiej stworzonej przez amerykańskiego profesora Davida Conley’a. W pierwszej części pracy skupiono się na teoretycznych podstawach zagadnienia, aby móc w późniejszym etapie przeprowadzić autorskie badanie ilościowe. Na postawie trzech wyróżnionych aspektów definicji opisywanego zjawiska (tj. strategiach poznawczych, umiejętnościach akademickich i postawie akademickiej) stworzona została ankieta, aby zbadać ocenę własnej gotowości akademickiej wśród dwóch grup respondentów. Celem badania było sprawdzenie, czy zachodzi statystyczna różnica w wynikach uzyskanych przez absolwentów uczęszczających do szkoły średniej realizującej polską podstawę programową, a absolwentów programu Matury Międzynarodowej. Po analizie i obliczeniach wyników z odpowiedzi stu dwudziestu jeden respondentów hipoteza o tym, iż zajdzie różnica w ocenie własnej gotowości akademickiej badanych grup musiała zostać odrzucona. Zauważone zostały jednak pewne tendencje w odpowiedziach respondentów, które zachęcają do refleksji nad stopniem przygotowania uczniów szkół średnich do kontynuowania edukacji formalnej na wyższym poziomie.

Słowa kluczowe PL
Gotowość akademicka
kompetencje akademickie
strategie poznawcze
program nauczania
edukacja formalna
Matura Międzynarodowa
Inny tytuł
The analysis of college readiness based on selected cases.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-02
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty