Licencja
Analiza zjawiska gotowości akademickiej w wybranych przypadkach
Abstrakt (PL)
Praca skupia się na analizie pojęcia gotowości akademickiej stworzonej przez amerykańskiego profesora Davida Conley’a. W pierwszej części pracy skupiono się na teoretycznych podstawach zagadnienia, aby móc w późniejszym etapie przeprowadzić autorskie badanie ilościowe. Na postawie trzech wyróżnionych aspektów definicji opisywanego zjawiska (tj. strategiach poznawczych, umiejętnościach akademickich i postawie akademickiej) stworzona została ankieta, aby zbadać ocenę własnej gotowości akademickiej wśród dwóch grup respondentów. Celem badania było sprawdzenie, czy zachodzi statystyczna różnica w wynikach uzyskanych przez absolwentów uczęszczających do szkoły średniej realizującej polską podstawę programową, a absolwentów programu Matury Międzynarodowej. Po analizie i obliczeniach wyników z odpowiedzi stu dwudziestu jeden respondentów hipoteza o tym, iż zajdzie różnica w ocenie własnej gotowości akademickiej badanych grup musiała zostać odrzucona. Zauważone zostały jednak pewne tendencje w odpowiedziach respondentów, które zachęcają do refleksji nad stopniem przygotowania uczniów szkół średnich do kontynuowania edukacji formalnej na wyższym poziomie.