Licencja
Rola mediów społecznościowych w kreowaniu sukcesu filmów kinowych na przykładzie produkcji Barbie i Oppenheimer
Abstrakt (PL)
Tematem szeroko omówionym na łamach niniejszej pracy jest rola mediów społecznościowych i ich wpływ na sukces wybranych produkcji kinowych, a przede wszystkim wpływ aktywności zarówno producentów jak i internautów w social media na wyniki oglądalności i popularności omawianych filmów. W rozdziale pierwszym omówiono zagadnienia związane z marketingiem, przytoczono definicje i omówiono to pojęcie w kontekście kinematografii. Następnie przeanalizowano pojęcie filmu jako produktu, który można promować oraz scharakteryzowano kanał mediowy, jakim są media społecznościowe i przedstawiono przykłady marketingu filmów za ich pośrednictwem. Drugi rozdział poświecono na analizę kampanii marketingowych filmów „Barbie” oraz „Oppenheimer” z wyszczególnieniem działań prowadzonych poza social media i tych, które stricte były związane z mediami społecznościowymi. Na końcu ów rozdziału przedstawiono własne wnioski płynące z indywidualnego studium wspomnianych przypadków. W trzecim rozdziale skupiono się na omówieniu założeń metodologicznych badań własnych, opisu przedmiotu i celów badawczych, problemów i hipotez, a także wykorzystanych do tego metod, technik oraz narzędzi badawczych. Ostatni rozdział związany jest z omówieniem wyników ankiety stanowiącej podstawę badania własnego, a interpretacja odpowiedzi pozyskanych od anonimowych respondentów obejmuje cel, jakim jest odpowiedź na postawione pytanie badawcze.
Abstrakt (EN)
A topic extensively discussed within the pages of this thesis is the role of social media and its impact on the success of selected cinema productions and, in particular, the impact of the activity of both producers and internet users on social media on the viewing figures and popularity of the films in question. The first chapter discusses issues related to marketing, cites definitions and discusses the concept in the context of cinematography. This is followed by an analysis of the concept of film as a product that can be promoted and a characterisation of the social media channel and examples of marketing films through it. The second chapter is devoted to an analysis of the marketing campaigns of the films Barbie and Oppenheimer, focusing on activities outside social media and those that were strictly related to social media. At the end of this chapter, the author's own conclusions from the individual study of the mentioned cases are presented. The third chapter focuses on discussing the methodological assumptions of the own research, describing the research subject and objectives, the problems and hypotheses, as well as the research methods, techniques and tools used. The last chapter is related to the discussion of the results of the questionnaire constituting the basis of the own study, and the interpretation of the answers obtained from the anonymous respondents covers the aim of answering the research question posed.