Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Wizerunek wybranych celebrytów w mediach społecznościowych

Autor
Smoleń, Piotr
Promotor
Habielski, Rafał
Data publikacji
2023
Abstrakt (PL)

Celem pracy jest omówienie wizerunku celebrytów, którzy funkcjonują w mediach społecznościowych oraz ich odbioru przez użytkowników w Internecie. W pierwszym rozdziale krótko opisuję pojęcie oraz techniki kreowania wizerunku, a następnie skupiam się na podjęciu próby definicji słowa „celebryta”. Wskazuję cechy, którymi charakteryzują się celebryci oraz wyjaśniam ich fenomen. Druga część pracy to szczegółowe omówienie mediów społecznościowych oraz biografii wybranych celebrytów – Marcina Mroczka, Barbary Kurdej-Szatan, Krzysztofa Ibisza oraz Anny Lewandowskiej. Następnie przystępuje do analizy ich profili w mediach społecznościowych oraz technik, jakie wykorzystują do promocji własnego wizerunku. Analizuję komentarze użytkowników, które są publikowane pod postami zamieszczonymi przez wskazanych celebrytów. Ostatni rozdział to analiza porównawcza oraz zakończenie. Autor poprowadził wywód na podstawie literatury z zakresu tematu, case studies pochodzących z obserwacji kont celebrytów w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, TikTok.

Abstrakt (EN)

The aim of the work is to discuss the image of celebrities who operate in social media and their reception by users on the Internet. In the first chapter, I briefly describe the concept and techniques of creating an image, and then I focus on trying to define the word „celebrity”. I point out the features of celebrities and explain their phenomenon. The second part of the work is a detailed discussion of social media and the biographies of selected celebrities – Marcin Mroczek, Barbara Kurdej-Szatan, Krzysztof Ibisz and Anna Lewandowska. Then he proceeds to analyze their social media profiles and the techniques they use to promote their own image. I analyze user comments that are published under posts posted by selected celebrities. The last chapter is a comparative analysis and conclusion. The author presented his argument based on literature on the topic and case studies from observing celebrity accounts on social media: Facebook, Instagram, TikTok.

Słowa kluczowe PL
celebryta
wizerunek
media społecznościowe
Marcin Mroczek
Krzysztof Ibisz
Barbara Kurdej-Szatan
Anna Lewandowska
Inny tytuł
Images of selected celebrities on social media
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2023-12-14
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty