Master thesis
No Thumbnail Available
License

ClosedAccessClosed Access

Formy spędzania czasu wolnego dzieci w wieku szkolnym ze środowiska wielkomiejskiego i miejsko-wiejskiego

Author
Stępień, Anna
Promoter
Kolankiewicz, Maria
Publication date
2024
Abstract (PL)

Praca składa się z kilku rozdziałów. Pierwszy z nich poświęcony jest teoretycznym aspektom czasu wolnego, drugi – praktycznym formom jego spędzania przez dzieci. W rozdziale trzecim analizowana jest rola rodziny i szkoły w procesie organizacji czasu wolnego. Kolejny rozdział zawiera metodologię badań, a ostatni przedstawia wyniki badań oraz wnioski. Niniejsze badania mają na celu dostarczenie zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy na temat różnorodności form spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku szkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem różnic między środowiskiem wielkomiejskim i miejsko-wiejskim., co może pomóc w lepszym zrozumieniu i wspieraniu ich rozwoju. W ramach badań zastosowano metodę sondażu diagnostycznego oraz technikę ankietowania. Kwestionariusz ankiety, opracowany na podstawie uprzednio określonych problemów badawczych, miał na celu rzetelne poznanie sposobów spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku szkolnym z różnorodnych środowisk.

Abstract (EN)

The work consists of several chapters. The first one is devoted to the theoretical aspects of free time, the second one - to practical ways of spending it by children. The third chapter analyzes the role of family and school in the process of organizing free time. The next chapter contains the research methodology, and the last one presents the research results and conclusions. This research aims to provide both theoretical and practical knowledge about the variety of ways of spending free time by school-age children, with particular emphasis on the differences between metropolitan and urban-rural environments, which may help to better understand and support their development. The research involved the use of a diagnostic survey method and a survey technique. The survey questionnaire, developed on the basis of previously identified research problems, was aimed at obtaining a reliable understanding of how school-age children from various backgrounds spend their free time.

Keywords EN
free time
children
metropolitan and urban-rural environments
Alternative Title
Forms of spending free time for school-age children from metropolitan and urban-rural environments
Publisher
University of Warsaw
Defence date
2024-09-13
Open access license
Closed access