Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Jak widzimy klasę robotniczą? Reprezentacja przedstawicieli zawodów prekarnych w polskiej telewizji początku XXI wieku na przykładzie seriali Serce z węgla i Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym w reżyserii Ireny i Jerzego Morawskich

Autor
Mahmud, Aleksandra
Promotor
Grębecka, Zuzanna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Celem niniejszej pracy magisterskiej jest przybliżenie sposobów portretowania osób wykonujących zawodowy prekarne w polskiej telewizji z początku XXI wieku na przykładzie seriali Serce z węgla (2001) oraz Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym (2003). Analizę seriali opieram o prace takich badaczy i badaczek jak Pierre Bourdieu, Monika Bobako, Antonina Kłoskowska, Beata Kosińska-Krippner czy Anna Golus.

Abstrakt (EN)

The aim of this master's thesis is to present the ways in which people performing precarious professional work are portrayed on Polish television since the beginning of the 21st century, using the examples of the series Serce z węgla (2001) and Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym (2003). My analysis of these series is based on the works of researchers such as Pierre Bourdieu, Monika Bobako, Antonina Kłoskowska, Beata Kosińska-Krippner, and Anna Golus.**

Słowa kluczowe PL
klasa robotnicza
transformacja ustrojowa
nowela dokumentalna
telewizja
dystynkcja
reprezentacja
Inny tytuł
How Do We See the Working Class? Representation of Precarious Workers in Polish Television at the Beginning of the 21st Century Based on the Example of the Series Serce z węgla and Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym Directed by Irena and Jerzy Morawski
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-04
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty