Licencja
Media management: The attention perspective
Abstrakt (PL)
Ponieważ media są jednym z pierwszych sektorów gospodarki informacyjnej, które zostały w pełni zdigitalizowane (tj. w zakresie projektowania, produkcji, dystrybucji i konsumpcji), era zarządzania nimi dobiegła końca. Istniejące granice między różnymi rodzajami mediów załamały się, podobnie jak wszelkie ograniczenia dotyczące czasu i przestrzeni rozpowszechniania się mediów. Jednak ta pozornie nieograniczona ekspansja rynków medialnych i nadmiar mediów napotkały nową barierę, jaką jest uwaga ludzi/konsumentów potrzebna do konsumpcji mediów. Biorąc pod uwagę skracające się okresy uwagi (co udokumentowano w badaniach empirycznych), uwaga jest coraz częściej postrzegana jako najcenniejszy zasób dla sektora medialnego i należy opracować i zarządzać nowymi strategiami przyciągania, zatrzymywania i podtrzymywania uwagi. Zarządzanie uwagą staje się teraz nowym rdzeniem zarządzania mediami.
Abstrakt (EN)
With media being one of the first sectors of the information economy to be fully (i.e., with respect to its design, production, distribution and consumption) digitized, an era of its management has come to an end. Existing boundaries between different media types have collapsed, as well as all limitations about time and space of media dissemination. However, this seemingly limitless expansion of media markets and media overabundance has come across a new barrier, which is that of human/consumers’ attention needed for media consumption. Given shortening attention spans (as documented by empirical research), attention is increasingly perceived as the most valuable resource for the media sector and new strategies for attracting, retaining and sustaining attention must be devised and managed. Managing attention is now becoming the new core of media management.