Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

The use of competitive and non-competitive online games in teaching English narrative tenses to 7th and 8th graders

Autor
Grobla, Aleksandra
Promotor
Galbarczyk, Monika
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Wykorzystanie językowych gier online w nauczaniu języka angielskiego jako obcego może przynieść wiele korzyści, takich jak poprawa wyników w nauce oraz promowanie pozytywnego nastawienia uczniów do nauki języka angielskiego. Gry online mogą skutecznie wspierać nauczanie gramatyki, która jest kluczowym aspektem języka umożliwiającym precyzyjną komunikację. Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na zastosowaniu gier online, opartych oraz nieopartych na rywalizacji, w nauczaniu czasów narracyjnych w klasie siódmej i ósmej szkoły podstawowej. Zebrane informacje i wnioski dotyczące przeprowadzonych lekcji potwierdzają korzystny wpływ gier online na zaangażowanie uczniów, ich motywację, integrację społeczną oraz osiągnięcia szkolne. Rozdział teoretyczny poświęcony jest charakterystyce grupy docelowej, uwzględniając czynniki rozwojowe, motywację uczniów i oczekiwane umiejętności językowe. Omówiono również nauczanie czasów narracyjnych jako złożonego aspektu gramatyki oraz przedstawiono wskazówki dotyczące nauczania czasów narracyjnych na poziomie A2+/B1 według CEFR. Ponadto rozważono koncepcję grywalizacji i wykorzystania gier online w nauczaniu gramatyki, obejmując definicję grywalizacji, jej wpływ na motywację uczniów, a także aspekt zdrowej rywalizacji i współpracy rówieśniczej. W rozdziale tym dokonano przeglądu szeregu edukacyjnych gier i platform internetowych. Rozdział praktyczny skupia się na stworzeniu serii konspektów lekcji, które koncentrują się na wykorzystaniu gier online do nauczania czasów narracyjnych w atrakcyjny i merytoryczny sposób. Po opisaniu grup docelowych zidentyfikowano problemy dydaktyczne i zaplanowano odpowiednie rozwiązania z wykorzystaniem gier online. Po opracowaniu trzech scenariuszy zajęć, autor przeprowadza lekcje i analizuje ich przebieg, wyciągając wnioski oraz przedstawiając swoje refleksje. Konspekty lekcji zawierają autorskie materiały dydaktyczne w postaci gier online, prezentacji, kart pracy i innych narzędzi, które zostały zaprojektowane w celu zwiększenia zaangażowania uczniów i ułatwienia procesu nauczania czasów narracyjnych.

Abstrakt (EN)

The use of language online games in an EFL classroom proves to be highly advantageous due to numerous reasons in terms of academic outcomes and students’ enhanced attitude towards English learning. Online games can be successfully utilized in teaching grammar, a key aspect of language that enables precise communication. This thesis focuses on examining the use of competitive and non-competitive online games in teaching narrative tenses to students in 7th and 8th grade of elementary school. The gathered academic evidence and the outcomes of conducted lessons demonstrate the beneficial impact of online games on students’ engagement, intrinsic motivation, socialization, and learning outcomes. The theoretical chapter delves into the characteristics of the target age group, such as developmental factors, students’ motivation, and expected language abilities. It also discusses the issue of teaching narrative tenses as a complex grammar aspect and provides implications for teaching narrative tenses on A2+/B1 CEFR level. Moreover, it examines the concept of gamification and the use of online games in teaching grammar, covering the definitions of gamification and game-based learning, their influence on students' academic motivation, as well as the aspect of healthy competition and peer collaboration. In this chapter, several competitive and non-competitive online games and platforms are reviewed. The practical chapter is dedicated to designing a series of lesson plans that focus on using online games to teach narrative tenses in an attractive and meaningful way. A description of the target groups is followed by identifying the didactic problems and planning adequate solutions with the use of online games. Having designed three lesson plans, the author conducts the lessons and analyzes the course of each of them, reflecting on the outcomes and drawing conclusions. The lesson plans include original didactic materials in the form of online games, presentations, worksheets, and other tools that were designed to enhance students’ engagement and facilitate the process of teaching narrative tenses.

Słowa kluczowe PL
narzędzia online
kompetytywne gry online
niekompetytywne gry online
nauka z wykorzystaniem gier
grywalizacja
szkoła podstawowa
angielskie czasy narracyjne
Inny tytuł
Wykorzystanie gier online opartych lub nieopartych na rywalizacji w nauczaniu angielskich czasów narracyjnych uczniów klas siódmych i ósmych
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-03
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty