Licencja
Problematyka podatkowa gier komputerowych i e-sportu wybrane zagadnienia
Abstrakt (PL)
W pracy przedstawione zostały wybrane aspekty opodatkowania podatkami dochodowymi oraz podatkiem VAT w sektorze gier komputerowych oraz e-sporcie. W rozdziale pierwszym wyjaśniam, co to są postacie i przedmioty wirtualne. Przedstawiam możliwe sposoby opodatkowania przychodów uzyskiwanych z ich sprzedaży. W rozdziale drugim przeanalizowałam wybrane zagadnienia dotyczące opodatkowania działalności e-sportowej. Rozdział trzeci skupia się na tematyce prac rozwojowych w procesie tworzenia gier komputerowych z uwzględnieniem ujęcia bilansowego i podatkowego rozliczania nakładów na produkcji. W rozdziale czwartym przedstawiam możliwości oraz wymagania ewidencyjne związane z korzystaniem przez twórców gier komputerowych z najczęściej stosowanych przez twórców ulg podatkowych.
Abstrakt (EN)
The work presents selected aspects of income tax and VAT taxation in the computer games sector and e-sports. In the first chapter, I explain what virtual characters and items are. I present possible methods of taxing revenues obtained from their sale. In the second chapter, I analyze selected issues related to the taxation of e-sports activities. The third chapter focuses on the subject of development work in the process of creating computer games, taking into account the balance sheet and tax accounting for production costs. In the fourth chapter, I present the possibilities and accounting requirements related to the use by computer game creators of the most frequently used tax reliefs by creators.