Complementarities of Education and Socioeconomic Development in Nepal

Autor
Dahal, Gangadhar
Promotor
Nowak, Alojzy
Data publikacji
2016-12-09
Abstrakt (PL)

Kraje rozwijające się, takie jak Nepal, stoją w obliczu wielu problemów społeczno-gospodarczych w obszarach takich jak: płeć, ochrona zdrowia, ochrona środowiska, HRD, bieda, edukacja i wzrost gospodarczy. Niniejsza praca skupia się na edukacji jako na narzędziu służącym do rozwiązywania tych problemów.Praca analizuje archiwa, literaturę i dane wtórne. Analizę danych oparto na technikach ekonometrycznych. Model oparty na MNK i jego diagnostykę wykonano w programie Eviews-8. Wyniki badania wskazują na silną zależności pomiędzy edukacją a wskaźnikami rozwoju społeczno-gospodarczego.Implikacje dla prowadzenia polityki płynące z badania wskazują, iż kraje rozwijające się – takie jak Nepal – muszą formułować efektywną politykę w zakresie edukacji i w sektorach społeczno-gospodarczych

Abstrakt (EN)

Developing countries like Nepal are facing socioeconomic issues like gender, health, environment, HRD, poverty, education and economic growth. This study focuses on the instrumental role of education to address the above issues. For analysis archives, literature and secondary data are used. For data analysis, the econometric instrument, OLS diagnostic, and Eviews-8 are applied. The results show the strong relationship between education and socioeconomic development parameters. Policy implications of the study suggest that developing countries like Nepal must formulate effective policies in education and socioeconomic sectors.

Słowa kluczowe PL
kraje rozwijające się
edukacja
rozwój społeczno-gospodarczy
diagnostyka w modelu MNK
Eviews-8
Inny tytuł
Wzajemne wpływy poziomu wykształcenia społeczeństwa i poziomu rozwoju społeczno-ekonomicznego w Nepalu
Data obrony
2017-04-03
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty