Licencja
Modelowanie i geowizualizacje 3D wzorców projektowych miast i projekcji wzorcowych krajobrazów z wykorzystaniem narzędzi poszerzonej rzeczywistości
Abstrakt (PL)
Celem pracy była wizualizacja wzorców projektowych Ch. Alexandra. Wybrano dwa miejsca z obszaru Warszawy, w których rozpoznano występowanie języka wzorców, a następnie zaprojektowano dwa trójwymiarowe modele tych miejsc w programie Unreal Engine 5 na podstawie danych przestrzennych. Program Unreal Engine 5 umożliwił zbudowanie wirtualnego planu filmowego na zaprojektowanej scenie. Do wizualizacji i ekspozycji wzorców użyto wirtualnych kamer oraz modyfikowano warunki atmosferyczne, porę cyklu dobowego i porę roku. Wynikiem pracy są wizualizacje wzorców projektowych. Materiałami uzupełniającymi są mapy i analiza widoczności wzorców projektowych.
Abstrakt (EN)
The main goal of the master thesis was the visualization of Pattern Language of Ch.Alexander. Two locations from area of Warsaw were chosen where Pattern Language appears. As a next step, two 3D scenes were designed using spatial data and Unreal Engine 5 software. Unreal Engine 5 software enabled to set up virtual production plan based on modelled 3D scenes. In order to visualize and expose pattern language the virtual cameras were used. Apart from weather conditions, time of the day and seasons were modified. As a result, visualizations were created in a form of movies. Maps and visibility analysis were additional source of information.