Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Zdolność aportowa znaku towarowego

Autor
Hołyńska, Wiktoria
Promotor
Modrzejewska, Małgorzata
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca została poświęcona problematyce zdolności aportowej znaku towarowego wnoszonego przez wspólnika do spółki handlowej. Poczynione rozważania skupiają się na przesłankach tej zdolności, jak i kryteriów, które muszą zostać spełnione, aby stwierdzić, iż aport w postaci znaku towarowego został wniesiony skutecznie. Ponadto, przybliżona została także kwestia zasad odpowiedzialności wspólnika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania do wniesienia wkładu w postaci znaku towarowego, jak i przypadku zawyżenia jego wartości w umowie spółki w stosunku do jego wartości zbywczej.

Abstrakt (EN)

This thesis explores the capability of contributing a trademark as non-cash contribution to a company by a shareholder. It examines the prerequisites for this eligibility and the criteria necessary to confirm that the trademark contribution has been successfully made. Furthermore, the thesis delves into the shareholder's liability for failing to meet or improperly fulfilling the obligation to contribute a trademark, as well as the implications of overvaluing the trademark in the company agreement relative to its market value.

Słowa kluczowe PL
Wkład niepieniężny
aport
zdolność aportowa
znak towarowy
kapitał zakładowy
umowa spółki
odpowiedzialność wyrównawcza
Inny tytuł
Trademark as an object of non - cash contribution
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-06-24
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty