Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Determinanty zaufania konsumentów do firm z sektora rolno-spożywczego

Autor
Klimczuk-Kochańska, Magdalena
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

W opracowaniu przedstawiono znaczenie zaufania konsumentów do sektora rolno-spożywczego. Celem artykułu było pokazanie wybranych czynników determinujących to zaufanie. Zdefiniowano cechy zaufania. Przedstawiono stan zaufania do producentów sektora według licznych raportów na ten temat. Zwrócono uwagę na główne obszary problemowe z jakimi spotyka się sektor sp ożywczy odnośnie bezpieczeństwa żywności, w tym przypadki fałszowania żywności, stosowania dodatków, jak również zagrożenia związane z produkcją żywności nowej generacji, w tym funkcjonalnej czy genetycznie modyfikowanej. Wszystkie te obszary przedstawiono w relacji do zaufania konsumenckiego. Do realizacji przyjętego w opracowaniu celu zastosowano analizę krytyczną literatury przedmiotu.

Abstrakt (EN)

The paper presents the importance of the consumer trust in the agri-food sector. The features of trust has been defined. The state of confidence in the sector's producers has been reported according to numerous reports on this topic. Attention has been paid to the main problem areas that the food industry faces in terms of food safety. It is food counterfeiting, additives, and the risks related to the production of genetically modified food. All these areas are presented in relation to the consumer trust. The aim of the paper was to analyse selected factors determining trust from the food sector perspective. In this study, a critical analysis of the literature was applied.

Słowa kluczowe PL
zaufanie kryzys zaufania CSR sektor rolno-spożywczy fałszowanie żywności bezpieczeństwo żywności
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Czasopismo
Miesięcznik Marketing i Rynek
Zeszyt
11
Strony od-do
232-245
ISSN
1231-7853
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty