Licencja
Do wyboru, do koloru! Fotograficzne studium mody lat 90-tych i jej konteksty kulturowe
Abstrakt (PL)
Celem niniejszej pracy jest analiza kluczowych aspektów kultury modowej i fotografii mody w jednej z najbardziej przełomowych dekad ubiegłego stulecia. Praca skupia się na badaniu kulturo-wego znaczenia mody lat 90., jej wpływu na transformacje społeczne oraz charakterystyki pol-skiego rynku modowego. Ponadto analizuje rolę subkultur jako istotnego czynnika kształtującego estetykę i identyfikację w modzie tego okresu. Pokazuje, jak czasopisma kształtowały rynek mo-dowy, oraz jacy fotografowie zapisali się na kartach historii mody lat 90. Na potrzeby niniejszej pracy wykonano sesje zdjęciowe przedstawiające zarówno kobiety, jak i mężczyzn w stylizacjach inspirowanych tamtym okresem. Zdjęcia te mają na celu przedstawienie różnorodności oraz zaznaczenie specyfiki mody lat 90. Fotografie mają pokazać, jak trendy tamtych lat wpływały na wizualną kulturę tamtego czasu. Sesje te nie tylko mają na celu przedstawienie historycznych odniesień, ale również stanowią istotny element ilustracyjny w kontekście analizy kulturowej i socjologicznej przemian w modzie.