Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Sposoby komunikacji marki reklamodawcy w polskim e-sporcie po 2010 roku

Autor
Milkevich, Monika
Promotor
Kończak, Jarosław
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca licencjacka pt. “Sposoby komunikacji marki reklamodawcy w polskim e-sporcie po 2010 roku” bada metody wykorzystywane przez marki do komunikacji z wybranymi odbiorcami na rynku e-sportu w Polsce. Celem pracy jest zrozumienie, jak marki dostosowują swoje działania marketingowe do specyfiki e-sportu oraz analiza przypadków skutecznej komunikacji marki. W pierwszym rozdziale omówiono teoretyczne podstawy komunikacji marki. Przedstawiono rolę influencerów oraz marketingu wydarzeń, które są podstawą komunikacji marek w branży e-sportu. Drugi rozdział został poświęcony historii rozwoju e-sportu, zostały opisane formy zaangażowania w tą dziedzinę oraz grupy docelowe. Zwrócono uwagę na wpływ pandemii Covid-19, która przyczyniła się do wzrostu rozpowszechnienia się e-sportu, tym samym dając markom nowe pole do działania. Trzeci rozdział to analiza praktycznych przykładów komunikacji marek na polskim rynku e-sportu. Przeanalizowano działania marketingowe takich marek jak Intel, Red Bull i Gillette. Praca podkreśla znaczenie e-sportu jako platformy komunikacyjnej. Przeprowadzone badanie pokazują, że odpowiednio zaplanowane działania komunikacyjne w branży e-sportu mogą znacząco wpłynąć na rozwój i sukces marki.

Abstrakt (EN)

Bachelor's thesis entitled “The methods of communication of the advertiser's brand in the Polish e-sports after 2010” examines the methods used by brands to communicate with selected recipients on the e-sports market in Poland. The aim of the work is to understand how brands adapt their marketing activities to the specificity of e-sports and to analyze cases of effective brand communication. The first chapter discusses the theoretical foundations of brand communication. The role of influencers and event marketing, which are the basis of brand communication in the e-sports industry, was presented. The second chapter was devoted to the history of the development of e-sports, and the forms of involvement in this field and target groups were described. Attention was paid to the impact of the Covid-19 pandemic, which contributed to the increase in the spread of e-sports, thus giving brands a new field for action. The third chapter is an analysis of practical examples of brand communication on the Polish e-sports market. The marketing activities of brands such as Intel, Red Bull and Gillette were analyzed. The work highlights the importance of e-sports as a communication platform. The study shows that properly planned communication activities in the e-sports industry can significantly impact the development and success of the brand.

Słowa kluczowe PL
marka
e-sport
komunikacja
grupy docelowe
influencer marketing
marketing wydarzeń
wizerunek
Inny tytuł
The methods of communication of the advertiser's brand in the Polish e-sports after 2010
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-03
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty