Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Marketing w czasie rzeczywistym jako sposób dotarcia do współczesnych odbiorców na przykładzie firmy IKEA

Autor
Skipietrow, Aleksandra
Promotor
Opolska-Bielańska, Agata
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca „Marketing w czasie rzeczywistym jako sposób dotarcia do współczesnych odbiorców na przykładzie firmy IKEA” zajmuje się charakterystyką real time marketingu oraz jego zastosowania w działaniach promocyjnych współczesnych firm. Celem pracy jest zdefiniowanie terminu marketingu w czasie rzeczywistym, wskazanie głównych założeń tej taktyki oraz wymagań, koniecznych do jej realizacji. Badaniu zostały poddane różne formy i źródła materiałów opierających się na real time marketingu oraz kanały komunikacji powszechnie wykorzystywane do ich rozpowszechniania. W ramach analizy tematu Autorka sprawdziła również skuteczność RTM oraz łatwość w jej replikacji przez współczesne organizacje w ramach ich strategii marketingowej. Badanie wykazało, że niezależnie od grup wiekowych marketing w czasie rzeczywistym stanowi przydatne narzędzie komunikacyjne, pozwalające na budowanie świadomości marki, poprawę wizerunku, zwiększenie zaangażowania obecnych odbiorców i potencjalne podwyższenie zysków firmy.

Abstrakt (EN)

The master's thesis “Real-time marketing as a way to reach modern audiences on the example of IKEA” deals with the characteristics of real-time marketing and its application in the promotional activities of modern companies. The purpose of the paper is to define the term real-time marketing, to identify the main characteristics of this tactic and the requirements necessary for its implementation. It examined the various forms and sources of materials based on real time marketing, as well as the communication channels commonly used for their dissemination. As part of the topic analysis, the author also tested the effectiveness of real time marketing and the ease of its replication by modern organizations as part of their marketing strategy. The study showed that regardless of age groups, real-time marketing is a useful communication tool for building brand awareness, improving image, increasing engagement with current audiences and potentially increasing company profits.

Słowa kluczowe PL
real-time marketing
media społecznościowe
strategia komunikacyjna
badania w czasie rzeczywistym
internet
marka
newsy
aktualność
tożsamość
Inny tytuł
Real time marketing as a way to reach modern audiences, based on the example of IKEA
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-25
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty