Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Zjawisko imprinów na polskim rynku wydawniczym na przykładzie Wydawnictwa YaNa

Autor
Krysiak, Weronika
Promotor
Chamera-Nowak, Agnieszka
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca poświęcona jest stworzeniu oraz wprowadzeniu na rynek wydawniczy nowej marki – młodzieżowego imprintu związanego z segmentem young adult. Przedstawiono szczegółowy proces tworzenia marki, od pomysłów do wejścia na rynek, a także opisano działania podejmowane przy publikacji książek. Założenia projektowe przedstawiono w sposób teoretyczny oraz praktyczny, opierający się na wybranych książkach, które ukazało się pod szyldem Wydawnictwa YaNa. Dodatkowo przedstawiono obiektywne opinie czytelników oraz internautów, a także przeprowadzono badania jakościowe na temat powstałego imprintu.

Abstrakt (EN)

The dissertation is devoted to the creation and launch of a new brand in the publishing market - a youth imprint related to the young adult segment. A detailed process of branding, from ideas to market entry, is presented, as well as a description of the steps taken in publishing books. The project assumptions were presented in a theoretical and practical way, based on selected books published under the banner of „YaNa publishing house. Additionally, objective opinions of readers and Internet users were presented, and qualitative research was conducted on the resulting imprint.

Słowa kluczowe PL
literatura obyczajowa
young adult
new adult
imprint młodzieżowy
projekt wydawniczy
książka
rynek wydawniczy
Inny tytuł
The phenomenon of imprints on the Polish publishing market on the example of „YaNa publishing house
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-11
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty