Licencja
Zjawisko imprinów na polskim rynku wydawniczym na przykładzie Wydawnictwa YaNa
Abstrakt (PL)
Praca poświęcona jest stworzeniu oraz wprowadzeniu na rynek wydawniczy nowej marki – młodzieżowego imprintu związanego z segmentem young adult. Przedstawiono szczegółowy proces tworzenia marki, od pomysłów do wejścia na rynek, a także opisano działania podejmowane przy publikacji książek. Założenia projektowe przedstawiono w sposób teoretyczny oraz praktyczny, opierający się na wybranych książkach, które ukazało się pod szyldem Wydawnictwa YaNa. Dodatkowo przedstawiono obiektywne opinie czytelników oraz internautów, a także przeprowadzono badania jakościowe na temat powstałego imprintu.
Abstrakt (EN)
The dissertation is devoted to the creation and launch of a new brand in the publishing market - a youth imprint related to the young adult segment. A detailed process of branding, from ideas to market entry, is presented, as well as a description of the steps taken in publishing books. The project assumptions were presented in a theoretical and practical way, based on selected books published under the banner of „YaNa publishing house. Additionally, objective opinions of readers and Internet users were presented, and qualitative research was conducted on the resulting imprint.