Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Czy studentów ekonomii uczyć ochrony środowiska?

Autor
Żylicz, Tomasz
Data publikacji
2019
Abstrakt (PL)

Odpowiedź na pytanie jest twierdząca, co jednak nie przesądza o tym, jak uczyć. Istnieje wiele trudnych zagadnień, w których biegłość stanowi warunek osiągnięcia kompetencji w zawodzie ekonomisty. Owe zagadnienia odnoszą się do zasad podejmowania decyzji. Mogą być analizowane abstrakcyjnie, ale każdy wykładowca stara się zainteresować swoich studentów, ukazując im praktyczne zastosowania omawianych koncepcji. Ochrona środowiska stanowi wdzięczny obszar, na którym da się zilustrować nie tylko praktyczną przydatność pojęć ekonomicznych, ale i potrzebę odwoływania się do analizy ekonomicznej w celu przyjęcia dobrych rozwiązań. Gospodarka wodna stanowi podręcznikowy przykład takiego podejścia.

Abstrakt (EN)

Although the answer to this question is positive, it does not shed light on how to teach. There are many difficult issues that a competent economist is expected to be fluent at. These issues deal with how people make choices. They can be analysed in an abstract way, but every lecturer tries to gain students’ interest by demonstrating how the explained ideas prove to be useful in practice. Environmental protection is an area which demonstrates not only that economic concepts are policy-relevant, but also that good solutions cannot be worked out unless they are based on professional economics. The approach can be best explained by referring to the key dilemmas of water resource management.

Dyscyplina PBN
ekonomia i finanse
Czasopismo
AURA
Zeszyt
5/19
Strony od-do
20-21
ISSN
0137-3668
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty