Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NCCC-BY-NC - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne

„Dystrybucja emocji” jako forma w komunikacji samorządów lokalnych w serwisie Facebook.com. Próba kategoryzacji przekazu w kontekście public relations

Autor
Kowalik, Krzysztof
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)

Platformy społecznościowe są kanałem komunikacji wykorzystywanym przez samorządy lokalne do budowania relacji z otoczeniem, w której istotnym elementem jest otrzymywanie informacji zwrotnej. W artykule przedstawiono wyniki badania komunikacji miast w serwisie Facebook.com. Zastosowano wskaźnik rankingowania gmin w portalu. Zbudowano kategoryzację przekazu i dokonano jego analizy w kontekście PR. Wyniki wskazują, że samorządy budują relacje przez „dystrybucję emocji”, która polega na publikowaniu treści wywołujących najliczniejsze reakcje użytkowników serwisu społecznościowego.

Słowa kluczowe PL
samorząd lokalny, serwis społecznościowy, Facebook, public relations, komunikacja społeczna, media społecznościowe
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czasopismo
Studia Medioznawcze
Tom
19
Zeszyt
3
Strony od-do
51-64
ISSN
1641-0920
Data udostępnienia w otwartym dostępie
2018-12-20
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa- Użycie niekomercyjne