Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Młodzi dorośli a wyzwania związane z pisaniem pracy licencjackiej (na przykładzie doświadczeń studentek oraz absolwentek studiów pedagogicznych Uniwersytetu Warszawskiego)

Autor
Reszka, Beata
Promotor
Kuleta-Hulboj, Magdalena
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca badawcza koncentruje się na wyzwaniach, przed którymi stają młodzi dorośli podczas pisania pracy licencjackiej, szczególnie na przykładzie doświadczeń studentek i absolwentek studiów pedagogicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Celem było zidentyfikowanie głównych trudności, jakie napotykają te osoby, oraz zbadanie, w jaki sposób radzą sobie z presją i stresem związanym z tym procesem. Analiza opiera się na wywiadach jakościowych przeprowadzonych z ośmioma osobami, które są na różnych etapach pisania lub ukończyły swoje prace. Wyniki ukazują, że największymi wyzwaniami są problemy z motywacją, trudności w organizacji pracy oraz stres związany z presją czasu i wymaganiami akademickimi. Szczególnym czynnikiem, który pomaga w przezwyciężaniu tych trudności, jest wsparcie społeczne, zarówno ze strony promotorów, jak i bliskich. Praca dostarcza cennych wniosków, które mogą posłużyć do opracowania skuteczniejszych strategii wspierania studentów w ich akademickiej drodze.

Abstrakt (EN)

This research focuses on the challenges faced by young adults during the process of writing their bachelor's thesis, particularly exemplified by the experiences of female students and graduates of pedagogical studies at the University of Warsaw. The aim was to identify the main difficulties these individuals encounter and to examine how they cope with the pressure and stress associated with this process. The analysis is based on qualitative interviews conducted with eight individuals who are at different stages of writing or have completed their theses. The results reveal that the biggest challenges are problems with motivation, difficulties in organizing work, and stress related to time pressure and academic demands. A key factor that helps in overcoming these difficulties is social support, both from supervisors and close ones. The study provides valuable insights that can be used to develop more effective strategies for supporting students in their academic journey.

Słowa kluczowe PL
młodzi dorośli
pisanie pracy licencjackiej
stres
motywacja
wsparcie społeczne
Inny tytuł
Young Adults and the Challenges of Writing a Bachelor's Thesis (Based on the Experiences of Female Students and Graduates of Pedagogical Studies at the University of Warsaw)
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-10-30
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty